Igra znanja u Bjelovaru: STEM u knjižnici, na šetnici i u tehničkoj školi

U sklopu europskog projekta „Učimo kroz igru – drugi dio“ (SF.2.4.06.04.0024), koji provodi udruga Igra znanja zajedno s partnerima iz znanstvenih institucija i srednjih škola, 25. studenoga 2025. proveli smo cijeli dan u Bjelovaru u znaku STEM-a, igara i učenja kroz iskustvo.

Projekt je usmjeren na popularizaciju STEM područja među srednjoškolcima kroz program neformalne edukacije – uz pomoć računalnih igara, gamifikacije i modernih tehnologija. Financiran je sredstvima Europske unije iz Europskog socijalnog fonda Plus (ESF+) i Ureda za udruge Vlade RH, a u dvije školske godine planira obuhvatiti više od 1400 učenika u četiri srednje škole u Hrvatskoj.

Dan smo započeli u Knjižnici Bjelovar (Trg Eugena Kvaternika 7A, ulaz iz dvorišta, iznad kazališta), gdje smo od 11:00 do 12:00 predstavili projekt i STEM aktivnosti koje provodimo.

Učenici i posjetitelji imali su priliku čuti kako se:

  • znanje iz matematike, informatike i prirodoslovlja može prenijeti kroz igre

  • računalne igre koriste kao alat za učenje, a ne samo zabavu

  • razvijaju vještine suradnje, kritičkog razmišljanja i rješavanja problema.

Atmosfera je bila opuštena, a pitanja konkretna – od toga kako izgleda posao u industriji videoigara, do toga koliko je znanosti “skriveno” u jednoj dobro osmišljenoj igri.

Od 12:00 do 13:00 preselili smo se na šetnicu u centru grada, gdje smo nastavili promociju projekta i STEM područja na otvorenom.

Prolaznici, učenici i roditelji zaustavljali su se, raspitivali o radionicama i načinu na koji se djecu može motivirati za znanost. Kroz razgovor i kratke demonstracije objašnjavali smo kako se:

  • digitalna pismenost može razvijati kroz igre

  • gamifikacija koristi u obrazovanju

  • mlade može usmjeriti prema zanimanjima budućnosti.

Poslijepodne smo od 13:10 nastavili program u Tehničkoj školi Bjelovar (Dr. Ante Starčevića 28), gdje smo održali STEM radionicu fokusiranu na razvoj igara i tehnologije.

Učenici su kroz primjere iz prakse saznali:

  • koje sve uloge postoje u timu koji radi na videoigri (programeri, dizajneri, umjetnici, scenaristi…)

  • kako se znanje iz STEM područja koristi u stvarnim projektima

  • kako od ideje doći do prototipa i gotove edukativne igre.

Radionica je potaknula puno pitanja o karijeri u IT-u i gaming industriji, a dio učenika prvi je put ozbiljnije razmislio o tome da se u budućnosti vidi u nekoj od tih struka.

Zahvaljujemo Knjižnici Bjelovar, Tehničkoj školi Bjelovar i svima koji su nam se pridružili na gostoprimstvu i sudjelovanju.

Program „Učimo kroz igru – drugi dio“ nastavlja se i u drugim gradovima, s ciljem da učenicima približi STEM, digitalnu pismenost i razvoj igara kao alat za učenje, kreativnost i očuvanje mentalnog zdravlja.

Za sva dodatna pitanja ili suradnje, škole i organizacije mogu se javiti na: promotor@igra-znanja.hr.

Projekt je sufinancirala Europska unija iz Europskog socijalnog fonda.
Projekt sufinancira Ured za udruge Vlade Republike Hrvatske.
Sadržaj objave isključiva je odgovornost udruge Igra znanja.
Za više o EU fondovima: www.esf.hr

toggle icon